maandag 6 juli 2009

Santiago

Jaja daar is ie weer. Deze keer vanuit Santiago, Chile, waar ik mijn intrek heb genomen bij Nelson en zijn moeder. Nelson is een langharige, bebaarde, getatoeerde en vooral geweldig toffe metalhead die ik via couchsurfing heb leren kennen, alwaar hij mij onderkomen aanbood. En bij binnenkomst in zijn piepkleine maar o zo leuke appartementje werd ik meteen omarmd door zijn moeder, die helemaal weg van me is. Zo rijdt ze mij (tegen mijn protesten in) naar de skiwinkels, alwaar zij met de verkoper flirt terwijl ik een paar prachtige ski´s aanschaf. En vandaag voor het eerst geskied in de bergen die hier een kleine twee uur buiten santiago liggen. Zo stond ik vanmorgen in alle vroegte met mijn ski´s in de metro. Waar ik met de nodige verbazing werd aangekeken. Maar 2,5 uur later suisde ik de berg af en was ik dat alles vergeten. Tot ik dezelfde 2,5 uur weer terug moest reizen, in rush hour. Je moet er wat voor over hebben als je een rijkeluisport ´el cheapo´ wil beoefenen :)
Het viel overigens niet mee weer actief te zijn na enkele dagen keihard feesten. WAnt zowel Nelson als zijn moeder werken nachtdiensten en hebben dus een bepaald ander ritme dan ik gewend ben. Bovendien is feesten hier in Santiago een sociale verplichting waar je niet zomaar onderuit komt. Elke avond geeft iemand wel een feest en ´nee´ kennen ze hier niet. Zodoende heb ik de afgelopen nachten gefeest in alle hoeken van Santiago tot de zon weer opkwam. En dat voel je wel als je ´s ochtends op de piste staat. Maar je hoort mij verder niet klagen hoor :D Ik heb een overdaad aan geweldig leuke mensen ontmoet, en gestoorde feesten bezocht de afgelopen dagen. Maar vooral is het heel gezellig hier in huis.

Als ik me hier kan losmaken de komende dagen is het plan om de grens over te steken naar Argentinie (als die niet is ingesneeuwd). Daar ga ik dan via Mendoza richting Las LeƱas, het poederparadijs van de Andes.
Que vida tan dura.

En hartelijk dank voor alle email! Ik probeer te beantwoorden maar kom er nauwelijks aan toe. Maar waardeer het zeer. Dus denk niet dat ik jullie vergeet. En blijf vooral schrijven. Ik kan alleen geen antwoord garanderen. Dat krijgen jullie in augustus ´in person´.
Ciao!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen